Welcome to Africa! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Rosan Bolder - WaarBenJij.nu Welcome to Africa! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Rosan Bolder - WaarBenJij.nu

Welcome to Africa!

Door: Rosan

Blijf op de hoogte en volg Rosan

18 September 2015 | Namibië, Windhoek

Dinsdagochtend 15 september was het dan zover het avontuur kan beginnen met Lisanne, Roosmarijne, Danique, Nan en Jorick. Om 06.00 uur hadden wij op Schiphol afgesproken met iedereen. Het avontuur was nog niet begonnen of het eerste probleem deed zich al voor. Lisanne en ik konden ons gewoon inchecken (want wij hebben geen directe terugvlucht naar Nederland), maar de rest (die wel een directe terug vlucht heeft) kon zich niet inchecken omdat wij nog geen visum hadden en langer dan 3 maand blijven. Want het visum zou hier in Namibië geregeld worden. Na heel wat gedoe en stress mochten zij toch inchecken en hadden wij nog een half uur voordat het vliegtuig zou vertrekken, dus dat werd snel afscheid nemen en naar het vliegtuig lopen.

Na de overstap in Frankfurt ging de reis verder naar Windhoek, wij hebben een goede reis gehad. Gelukkig ging het bij de douane in Windhoek wel goed en konden we zo door lopen. Het ene probleem was nog niet opgelost of het volgende probleem deed zich voor, er misten drie koffers.. De volgende dag zijn de koffers bij ons huis gebracht.
Op het vliegveld stond Kenton (de huisbaas) op ons te wachten met zijn vrienden en zij hebben ons naar het huis gebracht.

Het huis is prima, wij slapen met de 4 meiden op de kamer. En er is een zwembad. De volgende dag hebben wij in een groot overdekt winkelcentrum boodschappen gedaan en daarna lekker in de zon gelegen bij het zwembad. In het huis wonen nog meer studenten uit Finland, Zweden, Denemarken en Noorwegen.

Donderdag zijn wij naar 'the home of good hope' (wij noemen het de soepkeuken) geweest. Dit is in een township van Windhoek. Daar komen 500 kinderen per dag om te eten en drinken. Toen wij daar aankwamen werden wij meteen geknuffeld en begroet door alle kinderen en begeleidsters. Voor het eten moesten alle kinderen hun handen wassen en werden er liedjes gezongen. Het verschil tussen het centrum van Windhoek en de township is enorm. Het was ook erg indrukwekkend allemaal. Kinderen hebben allemaal oude en vieze kleren aan, sommigen hebben zelfs geen schoenen aan, echt bizar!
's Avonds had Wayne (huisbaas) een verassing voor ons, hij nam ons mee in het busje en reed door de stad. Uiteindelijk kwamen wij op een hoge berg waar wij over heel Windhoek konden uitkijken, dit zag er echt heel mooi uit!!
Daarna zijn wij met alle internationale studenten (20), Kenton en zijn vrienden naar de karaokebar geweest. Hier zijn flink wat liedjes gezongen en borrels gedronken. Dit is zeker voor herhaling vatbaar (want iedereen is vrijdags vrij).

Vandaag zijn wij lekker aan het uitbrakken en vanavond gaan wij uiteten naar een luxe restaurant met een uitzicht over heel Windhoek!
Voor de rest is er nog niks gepland, want plannen doen wij hier niet haha.

Tot de volgende keer!
Liefs Rosan

• 18 September 2015 - 18:32

Fre:

Hi Rosan,
    Leuk om jou verhaal te lezen en de foto's te zien van waar jullie zitten.
    Ben benieuwd hoe het jullie verder vergaat. Fijn weekend.
    Groetjes,
    Fre

• 18 September 2015 - 21:09

Ingrid:

Wat een veelbelovend begin Rosan, dat smaakt naar meer! Geniet ervan!

• 19 September 2015 - 09:08

Judith:

Hey Rosan, wat een leuk verhaal! Fijn dat jullie goed aan zijn gekomen! Foto's zien er jaloersmakend uit!! Heel veel plezier met alles!! Groet, Robert en Judith

• 20 September 2015 - 19:26

Riky Bolder:

Lieve ROSAN

• 21 September 2015 - 10:28

Ria Molenveld:

Leuk om te lezen dat het goed bevalt mooi zwembad veel plezier allemaal gr ria

• 21 September 2015 - 14:21

Inge:

Erg leuk om je zo te kunnen volgen!
    Heel veel plezier gewenst.
    Deze ervaring neemt niemand je meer af!